پرش لینک ها
رم گوشی

رم گوشی چیست؟ چه کاربردی دارد؟

یکی از تکنولوژی‌هایی که باعث شد انقلاب بزرگی در زندگی مردم دنیا رخ دهد، ساخت گوشی‌های هوشمند بود. با کمک این گوشی‌ها بیشتر نیازهای انسان مرتفع شد. یکی از بارزترین قابلیت‌های گوشی هوشمند، ارسال پیام‌های صوتی و تصویری است. سازنده‌های انواع گوشی هوشمند، رم گوشی را به دو صورت داخلی و خارجی تعبیه کرده‌اند.

تمامی برنامه‌ها برای اجرا شدن نیاز به حافظه داخلی دارند. اما ظرفیت این حافظه محدود است. از این رو برای جبران کمبود ظرفیت مورد نیاز، از حافظه خارجی استفاده می‌کنند. هنگام خرید گوشی هوشمند بایستی رم گوشی را مورد بررسی قرار داد، زیرا یکی از نکات مهم به هنگام خرید گوشی است. در ادامه شرکت رودین درخصوص رم گوشی و کاربردهای آن توضیحات بیشتری را ارائه خواهد کرد.

رم گوشی چیست؟

رم گوشی از نظر ظاهری و ساختمان تفاوت بسیار زیادی با حافظه رم کامپیوتر دارد. برخلاف رم کامپیوتر که از ماژول و چیپ ساخته شده است، RAM گوشی فارغ از این قطعات است. حافظه تصادفی گوشی، یک حافظه فوق سریع است که نسبت به حافظه اصلی و داخلی بیشتر است. در بیشتر مواقع با اجرای یک اپلیکیشن، برخی اطلاعات مورد نیاز سیستم عامل از حافظه اصلی به حافظه تصادفی گوشی انتقال پیدا می‌کند. با این کار دسترسی به اطلاعات با سرعت بیشتری میسر خواهد شد.

تاثیر رم گوشی بر سرعت دستگاهتاثیر رم گوشی بر سرعت دستگاه

رم یا حافظه دسترسی تصادفی قادر است که بدون در نظر گرفتن ترتیب دسترسی، در همان زمان بخواند و بنویسد. بدون وجود این رم‌ها سرعت گوشی بشدت پایین می‌آید. به نحوی که حتی پردازش اولیه نیز به کندی انجام می‌شود. از نظر تخصصی RAM یک رابط مابین فایل‌های سیستم و پردازنده است. از سوی دیگر فایل‌های مهم برای اجرای سیستم عامل در حافظه گوشی ذخیره می‌شود. زمانی که ظرفیت این رم بیشتر شود می‌توان اطلاعات سیستم عامل و برنامه‌های بیشتری را نیز در آن ذخیره کرد.

برای نمونه شرکت اپل از 4 گیگابایت رم برای دستگاه تلفن هوشمند خود استفاده می‌کند. بسیاری از گوشی‌های اندروید نیاز به 6 گیگابایت و یا حتی حافظه بیشتر نیاز دارند تا بتوانند به خوبی یک گوشی آیفون عمل کنند.

آیا رم بیشتر برای گوشی یک امتیاز است؟

برخلاف تصور همگان که فکر می‌کنند با داشتن حافظه گوشی بیشتر، کارایی گوشی افزایش پیدا می‌کند؛ بایستی گفت که اصلا اینگونه نیست. با افزایش میزان حافظه، میزان مصرف گوشی نیز بیشتر شده و طول عمر آن کاهش پیدا می‌کند. زمانی که از RAM استفاده نمی‌کنید، احتمال خالی شدن باتری دوباره وجود دارد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

پیام بگذارید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.
×

سلام دوست عزیز !

×